14 de setembre, 2008

DIADA DE CATALUNYA 2008

Des del passat 28 d'octubre del 2007, dia en que fou inaugurada l'escultura de bronze de Lluís Companys, la nostre plaça a passat a ser el centre més important de tots els actes que es realitzen a Castellbell i el Vilar, durant la Diada de Catalunya.

Detall de la plaça, amb una gran assistència de públic

L'Ajuntament a col·locat uns nous rètols, on el nom de Plaça Lluís Companys passa a substituir els antics de Plaça Burés

Diverses entitats del poble, van fer ofrenes florals al monument de Lluís Companys

Els Hereus i Pubilles de Castellbell i el Vilar, davant el monument

L'Alcalde de Castellbell i el Vilar Sr. Josep Torras i Gibert, va oferir unes paraules a tots els presents

A l'acte i van assistir tots els partits polítics municipals

El monument a Lluís Companys engalanat, amb totes les ofrenes florals







La Cobla Costa Brava, va amenitzar l'acte amb la seva musica

En finalitzar les ofrenes i els parlaments, va ser el moment de ballar sardanes i degustar un bon aperitiu, que l'Ajuntament avia preparat per a tots els presents





11 de setembre, 2008

LA SENYERA DEL TURÓ DEL MARQUÈS.

L'Ajuntament de Castellbell i el Vilar, a decidit posar una gran senyera al punt més alt del Turó del Marqués, un dels cims més emblemàtics del nostre municipi. L'alçada d'aquest cim, propera als tres cents cinquanta metres fa que la nova senyera sigui vista des de molts punts del poble, fins i tot de la comarca. El veïnat del Burés, es sent molt identificat amb aquest turó, ja que forma part de l'entorn paisatgístic del nostre barri; per això avui un gran nombre de veïns han pujat fins el cim, amb motiu de la col·locació de la nova senyera. Deixant a part actes polítics, partits d'un color o d'un altre i records d'un passat molt llunya, el dia d'avui a servit per reunir a un grup de persones, que possiblement a part de sentir-se catalans, han pujat al turó amb el sol motiu de passar un bon mati, compartir caminada amb altres persones i esta clar, gaudir d'un bon esmorzar.

El Turó del Marquès amb la nova senyera al cim, i més a l'esquerra un altre senyera ja habitual dels últims anys, col·locada pels amics de Esquerra Republicana

El Turó del Marquès ofereix una gran vista del barri Burés

La nova Senyera al punt més alt del cim

Els caminants van arribant al punt de trobada

Alguns membres de l'Associació de Fills i Amics del Burés, al peu de la senyera

L'esmorzar, es realitza molt a prop del cim





Preparant l'entrepà

Apaivagant el cansament de la pujada

El traguet

Reposant forces per la tornada

Una part del grup

L'altre part

Tor el grup al cim del Turó del Marquès, amb la Senyera al fons

16 d’agost, 2008

ÀNECS DE COLLVERD

A prop del barri del Burés, no fa pas gaire temps era normal veurà els ànecs de collverd campa a l'ample del riu Llobregat, sobre tot a la zona entre els dos ponts (el Vell i el Nou); també eren molts els veïns que s'apropaven dalt del pont, per donar-lis les sobres dels rostolls de pa. Poc temps després, els ànecs es varen començar a veurà al llarg del canal de l'antiga fàbrica Burés. En algunes èpoques, si varen arribar a comptar una trentena d'exemplars. Alguns dels veïns dels pisos més propers al canal, solament tenien que obrir la finestra per deixar caure algun mossec i veurà com els ànecs competien en llargues corredisses, per ser els primers d'arribar a l'apreciat banquet. El temps ha passat i els ànecs de collverd s'han anat acostumant a la presencia humana, fins arribar a passejar-se per la Plaça Lluís Companys, en busca d'un que altre tos de pa.



L'ànec collverd (Anas platyrhynchos) és l'ocell propi de les nostres zones, i el humides més abundós. És el més gran i comú dels ànecs europeus.Es troba a tot l'hemisferi nord i és l'arrel de moltes races domèstiques.
La femella i els petits són de color bru, i el mascle adult té el cap i el coll de color verd (d'aquí el nom). Els adults tenen la taca alar o espill de color blau, més gran i conspicu en el mascle. El plomatge d'eclipsi del mascle (o sigui, el plomatge estival, fora de l'època d'aparellament) és semblant al de la femella, i es reconeix el mascle només pel color groc més viu del bec.
Són omnívors però en la seva alimentació tenen més importància les plantes (sobretot les terrestres) que en la d'altres ànecs.
A gran part d'Europa (gairebé tota excepte l'extrem nord i les muntanyes) hi és present tot l'any, i a Catalunya és fàcil veure'l sobretot a les zones humides del litoral i en alguns rius i embassaments de l'interior


Una femella d'ànec de collverd, buscant algun tros de pa pels voltants de la Plaça Lluís Companys, tot una atracció pels més joves