31 de març, 2008

8ª CAMINADA POPULAR

De les set caminades populars, que els Fills i Amics del Burés havien organitzat fins ara, en cap d'elles la pluja havia fet acte de presencia, al menys amb insistència. Diuen que quant plou fa mal temps; vistes les conseqüències de la greu sequera que estem patín, podem assegurar que avui ens ha fet un temps esplèndid. I ja que el temps ha estat de bon grat per tothom, la caminada ha seguit el seu curs sense cap tipus de preocupació meteorològica.
Unes setanta persones i escaig han pres la sortida de la Plaça Lluís Companys, a les 8 del mati del dia 20 d'abril, en un dia que com ja hem dit amenaçava pluja. Tot pujant al Vilar, els paraigües han fet acte de presencia. A partir d'aquí, s'ha continuat fins la Bauma per l'antic traçat del Cremallera. Fent un tram de carretera hem arribat a les instal·lacions dels Peixos Pubill; un xic més tard hem pogut admirar l'alzina centenària de la Janeta. Un tram més de pujada ens porta a l'ermita de Sant Antolí, del terme de Monistrol de Montserrat; tot i que aquest edifici avui dia es troba en ruïnes, comte amb una historia prou interessant. És tracta d'una construcció d'estil romànic dels segle XIV, feta construir pel prior de Montserrat Ramon Vilaregut, escut del qual figura sobre la llinda del portal. Una vegada feta la visita, continuem fent camí per anar a esmorzar; el lloc escollit ha estat els voltants de l'Hostal de la Creu, un antic edifici que és trobava al costat mateix del Camí Ral de Barcelona a Montserrat, també anomenat Camí Romeu o del Pelegrí. L'edificació, encara conserva les parets i diverses voltes senceres. En aquest indret hi havia una creu de terme, d'aquí el seu nom.
Per sort, l'estona d'esmorzar la pluja ha estat més agraïda que mai i a decidit fer una petita parada, així hem pogut agafar l'entrepà amb les dues mans i, no ha calgut tindre una mà aguantant el paraigua; després del cafè hem fet a corre-cuita la foto de grup, doncs al temps li ha semblat que la treva havia estat suficient. Els més decidits, han retornat a peu al lloc d'origen; d'altres han escurçat el traçat, tornant amb tren des de Monistrol de Montserrat fins al barri Burés. A la fi un dia plujós, pro agradable per tots, per la bona estona, per la companyia, pels llocs que hem visitat, per l'esmorzar i sobre tot per la benvolguda pluja.

Preparatius abans de la sortida

Reunió d'excursionistes i oberta de paraigües a la Plaça del Puig

Alzina de la Janeta

El camí continua per darrera la gran alzina

Arribada a Sant Antolí

Ermita de Sant Antolí

L'ermita vista des de dins

Un grup de jovent dins de l'ermita

Portal de Sant Antolí

Pujada suau a l'Hostal de la Creu

Hostal de la Creu

Tertúlia i esmorzar

En un dia clar, l'Hostal de la Creu ofereix unes magnifiques vistes de Montserrat

El grup que ha participat en aquesta 8ª Caminada Popular. (Fotografia de Marceli Puigdellivol)

Anònim ha dit...

eiiii!!!!
no em digeuu k les noies k esta a dins de l'ermita no son guapes ehhh!!!!!!